|  |   Паром празь Ля-Манш Вершы Вярнуцца да Зьместу 1 красавіка
 Гэты непаважны дзеньдобра пачаць з малітвы
 ў грэка-каталіцкай царкве
 сьвятых апосталаў Пятра і Паўла
 ў лёнданскім раёне Фінчлі;
 потым табе прапануюць
 паслухаць мэмуары
 (вёсачка пад Нясьвіжам,
 Афрыка і Монтэ-Касына)
 суайчыньнікі
 зь Беларускага дому
 на Penn Road,
 дзе ўчора зацьвілі магноліі;
 потым ты выправісься падземкаю
 на Трафалгарскі пляц,
 дзе круглашчокія землякі
 Стывэнсана і Валтэра Скота
 з загарэлымі нагамі
 выдзьмуваюць з дудаў
 зусім беларускія мэлёдыі,
 наслухаўшыся якіх,
 ты недасьведчана ўваб’есься
 ў паб,
 запоўнены парачкамі
 дзіўных закаханых, і,
 не дапіўшы віна,
 зьбяжыш ад лёнданскіх гомасэксуалістаў
 да імпрэсіяністаў
 з Нацыянальнай галерэі,
 каб аддыхацца
 на бульварах Пісаро
 і згубіцца
 ў блакітна-зялёным натоўпе
 Рэнуаравых “Парасонаў”,
 у якім
 цябе чакае знаёмства
 з расейскай прастытуткаю
 і мэксыканскай студэнткай
 з антычнай фігуркаю
 ў чорным трыко
 (як заўсёды ў тваім жыцьці,
 усё адбываецца
 з ініцыятывы жанчыны).
 Ты выбераш мэксыканку,
 зь якой цябе аб’ядноўвае
 аднолькава вусьцішная
 ангельская мова
 і прыкладна аднолькавы
 бюджэт падарожжа;
 грошай усё ж хапае,
 каб запрасіць яе ў “Salisbury”,
 а ангельскай мовы —
 каб растлумачыць, што ў гэтым пабе
 любіў бываць
 з сваімі каханкамі
 Оскар Уайлд;
 яе ангельскай
 хапае на падазронае пытаньне,
 ці ня з гэтых і ты сам
 (абазнанасьць ў тутэйшай літаратуры
 можна ацаніць даволі высока),
 пасьля чаго ты назіраеш
 тэатральны ўздых палёгкі,
 бо здолеў растлумачыць,
 што — не,
 але гэта абсалютна ня значыць,
 што пасьля пінты піва
 і дзьвюх філіпінскіх цыгарэтаў
 смуглявая ручка
 ўжо мае права
 расшпільваць гузікі
 на тваёй зялёнай кашулі,
 якая памятае
 зусім іншыя пальцы,
 і працягваць
 сваю рызыкоўную экскурсію;
 ты намагаесься прадэклямаваць
 страфу мясцовага клясыка
 пра зайздроснае шчасьце
 мяняць стан душы
 гэтаксама проста,
 як пэні можна памяняць
 на шылінг
 (намёк застаецца незразуметым);
 мовы
 катастрафічна не хапае,
 аднак,
 прапусьціўшы неістотныя дэталі,
 ты павінен прызнацца, што
 вашае разьвітаньне
 нічым не нагадвала ўцёкі, бо
 мэксыканскія студэнткі
 не павінны кепска ўспамінаць
 мужчынаў з Рэспублікі Беларусь,
 асабліва тады,
 калі толькі што пачулі
 пра яе існаваньне.
 Шатляндцы яшчэ надзьмуваюць
 свае гумовыя шчокі
 каля Нэлсанавай калёны,
 і ў іхні капялюш
 апускае паўфунта
 гнуткая мурынка,
 падобная да нэгатыву
 адной жыхаркі менскіх вуліцаў,
 а з боку парку сьвятога Джэймза
 ляціць над горадам
 парачка качак,
 што нясе табе на крылах
 востры прыступ,
 напэўна, зусім беспадстаўнай
 рэўнасьці,
 ад якога можна вылечыцца
 толькі беларускай,
 а не ангельскай дозаю
 брэндзі,
 пасьля чаго
 найлепей вярнуцца ў галерэю і,
 выбраўшы ўдалы ракурс,
 схавацца за кансоляй
 на пэйзажы Констэбла,
 дзе пахне прывялым трыпутнікам
 і дзяцінствам,
 а таму так соладка дрэмецца,
 пакуль у апусьцелай залі
 музэйны служка
 ў абліччы немаладога нашчадка
 ямайскіх рабоў
 не кране цябе за руку
 і ня скажа, што
 малады чалавек стаміўся,
 бо прыехаў аднекуль здалёк;
 ты ветліва ўдакладніш — адкуль,
 а на пытаньне, дзе гэта,
 нечакана рэзка адкажаш:
 там, дзе ніколі не было
 рабства,
 адразу задушліва пачырванеўшы —
 праз сваю нетактоўнасьць
 і праз тое, што скарыстаўся
 гіпэрбалай.
 Далей: Грынвіцкі мэрыдыян   |  |